zondag 6 februari 2011

We Shall Overcome



In Amerika staat de maand Februari in het teken van 'Black History Month'. Hier in Nederland wordt er helaas niet zoveel gedaan aan de geschiedenis van de gekleurde mensen. Laat staan dat er een hele maand aan toegewijdt wordt. Neee lieve Nederlanders zo ver zijn we hier nog niet!

Gister was ik een beetje aan het google en kwam op youtube een track tegen van Louis Armstrong - We Shall Overcome. Ik herkende het en opeens realiseerde ik me dat het een nummer was dat ik ooit in een film heb gezien en sindsdien niet ben vergeten....

We Shall Overcome is geschreven naar aanleiding van een speech van Martin Luther King Jr.





En met de woorden 'We Shall Overcome' wens ik al mijn broeders en zuster een fijne nieuwe week toe! Vol inspiratie en misschien ook wel irritatie, maar hou altijd in je achterhoofd dat het goed komt! Want: We Shall Overcome one day!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten