maandag 19 april 2010

I had my own...

Heb je dat ook wel is dat je op de televisie een personage ziet en gelijk moet denken aan een familielid???

Dat heb ik dus elke keer met Tyler Perry's personage Madea!
En het grappige is zij heette ook Mabel Simons, mijn oudtante!

I had my own Madea...




Ik zeg 'I had' , omdat zij op 8 mei 2009 is overleden. Ik schrijf dit ter nagedachtenis van 'My own Madea'

Mijn Madea nam nooit een blad voor haar mond! En zelf op haar ziektebed leverde dit hilarische momenten op. In de buurt stond ze hier bekend om, maar tegelijkertijd maakte dit haar ook erg geliefd. Ze was rechtvaardig en heeel wijs.

Je kon dag en nacht bij 'Moeders' terecht, haar deur stond altijd open. Kwam ze erachter dat je misbruik maakte van haar goedheid, zorgde ze er wel echt voor dat je nooit meer terug kwam!

Weet nog goed dat ik haar vertelde dat ik verliefd was. Zij stond te koken en vroeg aan mij of ik met hem ging trouwen, waarop ik direct 'JA' antwoordde. Ze draaide zich om en vertelde me dar ze met hem wel kennis wilde maken. Voorheen als zij mij dat vroeg en nee antwoordde, wilde ze er niks meer van weten.

Ze hield net van ik, als muziek! Luckey Dubee was haar favoriet. Toen hij overleed, zei ze ook mijn man is dood. Als ik op de radio was, had ik altijd 1 vaste luisteraar! Je raadt het al "My own Madea'. Voor de uitzending belde ze vaak fftjes op: " Missy (mijn koosnaam) draai 'Dear Momma' van Tupac voor me. Dat deed ik dan ook maar, want anders had ik GROOT probleem.



Met Mabel kon je over van alles praten! Zelf over seks! Ze was bij jong en oud geliefd. Vaak genoeg pakte zijn mijn ipod en begon te dansen op de muziek die erop stond. Jullie kennen vast wel het dansje van Fat Joe's 'Lean Back', ze rockte hem nog beter dan mij!

Moest ik boodschappen halen, dan stonden soft(surinaams woord voor frisdrank), sigaretten of sigaren en een jonge man altijd op het lijstje. En altijd stuurde ze me terug omdat ik die jonge man was vergeten...

Het laatste jaar van haar leven heb ik veel naar haar geluisterd. Ze heeft me enorm veel verteld over de Surinaamse cultuur. Hier ben ik haar eeuwig DANKBAAR voor!

Iedereen heeft wel een oudere persoon in de familie waar je een goede band mee hebt. KOESTER dit en wees er ZUINIG op en het allerbelangrijkste wees er DANKBAAR voor. Luister en neem de wijsheden tot je, want ooit zal je deze lessen nodig hebben.

Mijn oudtante is bijna een jaar overleden. Ik mis haar dagelijks! Maar wordt blij van de gedachte dat ze daar boven nu aan het chillen is met mijn opa, misschien ook wel met Lucky Dubee.

Ze was altijd trots op mij en ik zal ervoor zorgen dat ze dat blijft!



I had my own Madea....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten