maandag 12 juli 2010

In gesprek met de DJ...

Heb je dat ook wel eens?? Je staat in de club en de DJ draait precies dezelfde tracks als de DJ van de vorige set! Of een DJ die alleen maar refreintjes draait! Hoezo doe je dat! Ik kom naar de club om te genieten van de sfeer, maar vooral van de muziek! En zeker niet voor jou mixing skills! Want most of the time hoor ik daar ook gewoon fouten in!

En waarom mag ik blij zijn als jullie een nieuwe track draaien? Hoezo sprong ik een gat in de licht toen ik Beamer, Benz and Bentley tijdens R&B Legends hoorde?? Die track is inmiddels al 6 maanden oud! Op mijn Ipod staan nog veel nieuwere tracks! Waarom hoor ik die niet in de club?

Ik wil Janelle Monae horen!!


of

Junior Reid ft Cassidy!!



En nog meer dope nieuwe tracks!

Vorig weekend stond ik gewoon hoofdschuddend stil op de dansvloer!! En als je me volgt op Twitter dan weet je dat ik dat NEVA doe!! I Party Hard!!

Nou ik ben in gesprek gegaan met een stuk of 4 DJ's die ik ken! Ik zal de namen niet noemen, want dat zal mij niet in dank worden afgenomen...

In het gesprek met de DJ's stelde ik ze de vraag waarom wij steeds de zelfde oude tracks terughoren. En alle 4 gaven zij de organisatie de schuld. En nieuwsgierig als ik ben ging ik daar natuurlijk op in. De organisatie is BANG dat het publiek stil staat op de nieuwe tracks?

Uhm Juist Ja!

De organisatie bepaalt dus wat ik te horen krijg! Sinds wanneer heeft een organisatie verstand van muziek??? Laten ze gaan organiseren en de muziekkeuze aan jullie overlaten! Heeft de organisatie niet gehoord van internet en bootlegs? Er zijn speciale sites waar je de nieuwste muziek elke dag op kan vinden!

Mijn woorden naar de organisatoren:
Schoenmaker hou je bij je leest!

En alle 4 gaven ze mij gelijk! Het ging er niet eens om dat ik gelijk kreeg, maar was wel blij dat ze ook gelijk met een oplossing kwamen. En hier kan ik ze nou weer wel mee helpen...

De 4 gaven aan dat de organisatoren van de feesten niet zo goed wisten wat voor muziek er was. En zij hierdoor altijd op save speelde, omdat er geen platform is waar je Hip Hop en R&B, maar ook Dancehall pushed! ik zei Hot O-twenty en op de 4 gezichten verscheen een SMILE!

Hot O-Twenty komt heel snel door jullie speakers! En ik beloof dat jullie naast de oude tracks wij jullie wekelijks nieuwe tunes zullen geven!

Hopelijk sta ik dan over een tijdje in de club en zeg ik dit weer heel trots tegen de DJ's!


En de DJ's die mij kennen weten dat ik dat ook doe! SOOOOoooo Go DJ!!!

Met dank aan de 4! Ze weten wie ze zijn!

2 opmerkingen:

  1. nice stukje, werd idd tijd om de dj's een beetje aan te pakken.

    ze werden een beetje lui leek het, niets meer voorbereiden, zelfde tracks draaien als de rest en de nieuwe joints lieten ze nauwelijks horen.

    hopen dat er nu wel wat verandering in komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. DJ's are supposed to be leaders not followers. They are supposed to be the ones setting the trend. As a music lover and professional you have the duty to make sure your public is always entertained! and bring new music and artists to light! Once again, DJ's are supposed to be the leaders so I hope they take the opportunities they have to play that role, also in the club!!

    BeantwoordenVerwijderen