zondag 8 augustus 2010

Oooh NOOO they did NOT!!!!

Eigenlijk wil ik deze blog niet helemaal niet schijven! Ik wil namelijk niet schrijven over negatieve dingen! Maar soms MOET het! Gewoon om een TEGENGELUID te geven! En dan heb je aan mij een goede gevonden! Ik heb over van alles en nog wat een mening! Soms hou ik wijselijk mijn mond, omdat mensen in dit land lang niet zo tolerant zijn zoals men zegt dat ze zijn! En al helemaal niet tegen de WAARHEID kunnen! Maar als het om de liefde van mijn leven gaat kan ik mijn bek echt niet dichthouden! De liefde van mijn leven is Hip Hop! In Nederland het ondergewaardeerde lelijke vaak belachelijk gemaakte eendje van de uuuuh wat zij noemen popmuziek!

Na een onrustige nacht werd ik vanochtend wakker! Het eerste wat ik dan The Most High` bedanken voor de dag die komen zal. En daarna Twitter bekijken! Jaaaaa ik weet het! Het is een verslaving! Maar moet toch op de hoogte blijven van alle leuke belevenissen van de mensen die ik follow!

Maar vanochtend zag ik een niet zo leuk bericht! Er was iets gebeurd met MR Probz & Flexx de broer van RBJan. Op Twitter las ik een dat een aantal Nederlandse rappers hen sterkte wenste! And being the reporter that I am belde ik mijn girl op en vroeg haar het fijne ervan! Ook zij wist er niks van! Na een aantal telefoontjes te hebben gepleegd vertelde zij mij dat ze waren neergeschoten en in het ziekenhuis lagen. Inmiddels waren de nieuwsberichten ook op NU.nl en AT5 verschenen.

De rest van de dag bleef ik Twitter in de gaten houden en aan het eind van de middag las ik gelukkig dat beide rappers buiten levensgevaar waren!

Wat ik me de hele dag wel afvroeg is:'Welke nieuwsbron, programma of website zal deze gebeurtenis belachelijk maken'? En jaaaa hooor de eer gaat deze keer uit naar www.geenstijl.nl en JAAAAA ze geven hun naam inderdaad eer aan! Check onderstaand bericht:

Rappers gepopt in centrum Amsterdam
Amsterdam heeft er weer twee lokale wannabe Tupacs bij. Vannacht zijn twee mannen neergeknald in de Nieuwe Spiegelstraat in Amsterdam. Volgens de politie was het incident niet homo-gerelateerd. Het kogelhappen heeft de boys desondanks geen goed gedaan. Ze liggen zwaargewond in het ziekenhuis. Als we embedded 3voor12-journalist Eric Zwennes mogen geloven gaat hier om Mr. Probz en Flex. De rapcommunity doet in ieder geval tantoe veel respect tonen, troostende boksjes uitdelen en bidden tot Vader God die uiteraard alle eer en glorie in zijn baggy pants heeft zitten. Voor wie geen idee heeft over wie we het hebben, hier de laatste videoclip van Mr. Probz (met wat bendeleden als figuranten) en hier eentje van Flex (net uit de bajes, for realz). Dit gaat natuurlijk weer een jarenlange fittie in de underground rapscene van Damsko opleveren. Instant gettopraktijken in de polder, drive-by shootings in prachtwijken en meer van die oerhollandse ongein. Jawel, dat spitten wij gewoon even op je beeldscherm. Dat je niet raar opkijkt als er meer van dit soort berichten gaan opduiken de komende tijd.


Het eerste wat in mij opkwam nadat ik dit gelezen had: OOOh NOOOO they did NOT!

En dan hebben ze nu gewoon iets van 403 domme reacties! Allemaal mensen die met een vinger wijzen! GET THE FUCK OUT OF HERE! Kijk naar jezelf!

Wij moeten respect hebben voor jullie gare artiesten! Gare regels en wetten! Normen en Waarden! Minister president die nog steeds niet is aangesteld! Jullie zijn zelf PUIN en hebben het zelf niet eens door! ZELFREFLECTIE een woord dat jullie zelf hebben uitgevonden! Maar niet zelf uitvoeren! Het is lekker makkelijk toch om naar een ander te wijzen! En niet naar jezelf te kijken!

MR Probz is een van de meest GETALENTEERDE engelstalig rappers van de Nederlandse Hip Hop scène! Heb dan ook ff een klein beetje respect voor ons!



Hij vertelt gewoon wat er aan de hand is in de door jullie benoemde achterstandswijken! Misschien moeten JULLIE is gaan kijken naar wat er echt aan de hand is in de wijken waar deze rappers wonen! Waarom gebruiken de kids geweld, waarom maken ze hun school niet af? Waarom zijn ze zo hoe ze zijn? En na het kijken er ook ECHT wat positiefs mee gaan doen!

En aan de scene: PLEASE don't give them more stuff to write about!!!!

En nu ga ik slapen, maar eerst 'The Most high" bedanken en vragen om MR Probz en Flexx bij te staan! En dat ze snel ontslagen mogen worden uit het ziekenhuis!

Soooo I wrote this off my chest! Wat lucht dit op zeg!

MissBeekman
I Do This for Hip Hop

Geen opmerkingen:

Een reactie posten