donderdag 12 augustus 2010

De eerste rappende president???

Wat weet jij van Toussaint L'ouverture?
Jean Jacques Dessalines?
Of Henri Christophe??

Niks?

Ik ook niet zoveel!

Maar wat ik wel weet is dat zij gestreden hebben voor de de vrijheid van duizenden slaven in het voormalig Saint-Domingue nu ook wel bekend als Haïti.

Zij hebben ook voor ons gestreden, want hun strijd heeft uiteindelijk geleidt tot de afschaffing van de slavernij in Haïti. Waardoor zij een toon hadden gezet en in 1863 de slavernij ook in de Nederlandse koloniën werd afgeschaft. Daar ben ik Toussaint L'ouverture, Jean Jacques Dessalines en Henri Christophe DANKBAAR voor!




Waar ik wel veel van weet is HIP HOP!

Kennen jullie deze legandarisch groep nog?



Yes The Fugees! Pras, Lauryn Hill en Wyclef Jean!

Sinds de aardbeving in Haïti op 12 januari dit jaar is Wyclef Jean en zijn stichting YELE vaak in het nieuws. Er doken zelfs geruchten op dat hij zich mogelijk kandidaat wilde stellen voor het presidentschap in Haïti.

Afgelopen vrijdag kwam er eindelijk een einde aan deze geruchten. Ik werd wakker, deed de tv aan en zag dit...




Ik voelde gelijk een negatieve ondertoon!

Jaaaa Wyclef is al sinds zijn 9de niet meer woonachtig in Haïti! En hij spreekt geen Frans maar wel Creools! En jaaaa hij heeft 5 jaar achter elkaar in Haïti gewoont. Dit is namelijk een van de eisen van de commisie die deze week nog besluit of hij mag meedoen in de race om het presidentschap!

Er zijn 75.000 mensen begraven in massagraven! 1,5 miljoen mensen dakloos! Er is meer dan 9,9 miljard euro toegezegd voor de wederopbouw van Haïti! Echter is er tot de dag van vandaag nog niemand met een plan gekomen om het land op te bouwen!

Wyclef heeft wel een plan!





En misschien, laten we het op zijn minst hopen!

Wordt Wyclef Jean op 28 november 2010 de eerste rappende president van de wereld!






MissBeekman
I don't write rhymes! I write blogs!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten