zondag 15 augustus 2010

Strong Woman: Mary J. Blige


Het is vandaag zondag en ik doe het lekker rustig aan. Kleren gewassen, huisje opgeruimd, mail beantwoord, haar gewassen. Ladies jullie weten wat ik bedoel!

En op zo'n mooie zondag kan ik niet zonder muziek!
Ben begonnen met Donell Jones, daarna Anthony Hamilton.
Maar als snel veranderde de klanken in Mary J. Blige!

Ik luister er nu zeker al 6 uur naar! Heerlijk die stem! Die teksten!

Toen ik opstond voelde ik me niet lekker, maar nu!
Ik kan de wereld aan! Muziek is echt mijn MEDICIJN!

Mijn blog heet Strong woman: Mary J. Blige, omdat ik zonet besloten heb random blogs te schrijven over sterke vrouwen die voor mij een voorbeeld zijn.



De eerste keer dat ik haar zag moet op een zondag in 1993 zijn geweest! Toen was ik 11! MTV SOUL en de videoclip Real Love! Ik was gelijk verkocht! Ik vond d'r zo stoer! Zo rauw! Zo echt!

En nu 17 jaar verder heb ik haar 5 keer live zien optreden!! De 2e keer dat ik haar zag was in Ahoy heeft zij mij laten huilen tijdens "Childeren of the Ghetto"... Ik ben best emotioneel maar huilen bij een concert? Dan moet je wel een verdomd goede stem hebben om mij te raken...




Krijg er gewoon weer kippevel van!

Nu luister ik trouwens naar de remix van No more drama!
En dit zingt Mary in het refrein:

I feel better than I felt before cuz there's no more drama knockin at my door! I feel better than I felt before cuz there's no more drama in my life no more!

Nu ik van alle zogenaamde vrienden afscheid heb genomen het afgelopen jaar besef ik pas eigenlijk waar de tekst overgaat! En dat geeft mij nog meer kracht om mijn dromen waar te maken! Mary J. Blige geeft mij die kracht!

Als mensen mijn soms advies willen vragen, maar ik tot 3x toe niet tot zo doordring laat ik ze een track van Mary J. Blige horen. Dat heb ik onlangs nog gedaan bij een een kennis die in een relatie zit waar zij het slachtoffer is van huiselijk geweld. Naar mij luistert ze niet dus heb ik haar laten luisteren naar 'Good Woman Down'...



Mary geeft advies wanneer ik het zelf ff niet weet!
Ladies jullie weten waar ik het over heb!
Mary verwoord onze gevoelens! Onze pijn!
Zij verteld ons waar zij mee zit!
En wat zij mee en doormaakt!
Hierdoor beseffen we dat we niet alleen zijn!
Althans ik wel!

En jaaa ook Mary heeft haar fouten gemaakt!

Gebruikte drugs en alcohol, is misbruikt, heeft een paar relaties achter de rug waarin geweld werd gebruikt maar daar zingt zij nu allemaal over! En nu heeft ze al 9 Grammy's en tal van andere onderscheidingen gewonnen. Ze heeft zelf een stichting opgericht die kansloze vrouw weer hoop geeft!

En juist hierdoor is zij een voorbeeld voor mij!
She became stronger with each tear!

In een eerdere blog vertelde ik al dat het een van mijn dromen is Mary J. Blige te mogen interviewen! Hopelijk komt ze nog dit jaar naar Nederland, want dan kan ik die droom waarmaken!

MissBeekman
Music is my religion and Mary J. Blige a prophet!

2 opmerkingen:

  1. Geweldig je post over Mary!

    Ik heb mijn dochter naar haar vernoemd (Mary Jane, 2e naam)

    Was al fan van Mary, maar nadat ik haar voor het eerst zag optreden in Ahoy (met Jodeci,1994 denk ik) was ik verslaafd aan haar muziek! Stond op met 'My Life' en ging ermee naar bed.

    En ik begrijp goed dat je huilt bij zo'n nummer tijdens een concert. Want je 'voelt' Mary gewoon.

    Liefs,

    D

    p.s. Ik lees al je post, hou van lezen! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, Mary is mijn beste vriendin, door Mary ga ik volledig voor mijn levensdoelen, door Mary durf ik authentiek te zijn. Door Mary leer ik dat ik door alle pijn en verdriet dat ik heb moeten doorstaan in mijn leven, mensen kan helpen vanuit gevoel en liefde en mijn persoonlijke talenten. Ik heb ook heel wat mensen in mijn leven moeten loslaten om verder te kunnen. Er komen prachtige mensen voor in de plaats, want je omgeving is en weerspiegeling van jezelf. Het was niet altijd makkelijk, maar ik had Mary, mijn beste vriendin!

    BeantwoordenVerwijderen