dinsdag 31 augustus 2010

Born leader....

Ja daar zit ik weer achter de pc! Op een dag waar een ieder op het werk zit of op school. Nadenken over wat ik wil gaan doen met mijn leven! Ben nu al een half jaar werkeloos! En echt waar ik heb het geprobeerd hoor. Had een tijdelijke baan bij een Amerikaanse investeringsbank. En eigenlijk heb ik nu nog steeds een baan als Consulent bij een W&S buro in de zorg.

Maar ik twijfel zo!

What 2 do?? Dat is al een levensvraag opzich...

Kreeg al veel verwijten naar mij hoofd geslingerd van wil je niet werken ofzow! En deze hoor ik ook veel: 'Wees blij dat je een baan hebt'! En het is niet dat ik niet wil werken! Want ik werk heel graag! En het liefst dan ook nog aan mijn eigen toekomst!

Als klein meisje wilde ik altijd al 'BAAS' worden! Normale kinderen wilde voetballer, kok, dokter of stewardes worden. Ik niet! Ik wilde 'BAAS' worden! Born Leader??? I guess so...

En als sinds ik werk heb ik altijd wel een 'beef' met de 'manager'. Dat realiseerde ik me gister na het droppen van deze tweet:

'Werken voor een zogenaamde manager is niks voor mij! Ga voor mezelf beginnen!'

Mijn 1e baan bij de ABN AMRO had ik een KOELI leidinggevende! Sorry voor al mijn Hindoestaanse lezers, maar dit was echt een KOELI! Ze wist niks! Was onredelijk en dacht dat ze blank was! Wanneer ze iets van mij nodig had was ze poeslief! En zo kan ik nog meer vertellen, maar negatieve shit spitten en dan daar heb ik geen zin in!

Ik vraag me nu af hoe wordt je manager?? Er zijn verschillende HBO opleidingen voor, maar moet het niet ook aangeboren zijn? Hoe kan je leren om een leider te zijn? Volgens mij kan dat niet! Je moet het in je hebben! Leiderschap is een eigenschap die je moet bezitten! Je kan het als competentie wel verbeteren, maar je bezit het wel al vanaf je geboorte!

Nu zit ik dus twee weken bij dat W&S bureau en dit zijn de punten waar ik tegenaan loop, geen inwerkprogramma, geen duidelijke rolverdeling tussen de consulent en de vestigingsmanager, als je op maandag binnenkomt is het misschien leuk als je interesse toont in je nieuwe medewerkers en ze vraagt hoe hun weekend was! Dan heb ik het nog niet gehad over het feit dat ik steeds zelf moet vragen naar werk! Of dat ik van de 8 uur dat ik daar aanwezig ben 7 uur niks zit te doen! Niet dat het erg is, want ik vermaak me wel, maar ik kan me ook thuis of in NoLimit vermaken!

Die 'GENERAL MANAGER' is volgens mij gewoon een oplichter! Waarom moet ervoor manager zoieso GENERAL voor staan? I don't get it! Of is het net als bij de maffia Capi di Capo???

Een ding wat ik wel van een goede manager heb geleerd, is bij twijfel niet doen! Maarja dan zit ik weer zonder baan!

HOOOOOOOOOOOOooooooooo

Mijn zusje zou nu zeggen: Adem in Adem uit!!

Ga dat denk ik maar ook doen! A wise man told me that 'Sky was the limit'



I Just wanna 'Do Me'!
Alleen weet ik nog niet precies wat dat 'Doin me' op dit moment inhoudt!

Zoveel vragen, maar zoweinig antwoorden! Maar ik geloof dat ik er vast wel uitkom! Het liefst zo snel mogelijk! Heb straks een afspraak met Sharon Voorn oprichtster van New Vision, misschien dat zij mij kan helpen in het vinden naar wat 'Doin me' voor mij, als persoon precies inhoudt!

Een ding weet ik wel en dat is dat ik een geboren leider ben! En ik niet tegen zogenaamde managers kan! Be real or get outa my face!

MissBeekman
I don't write rhymes! I write blogs on my road to succes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten