vrijdag 9 maart 2012

De ongekroonde koning...

Christopher Wallace
The Notorious B.I.G. - Biggie Smalls - Big Poppa
R.I.P.
(21-5-1972 - 9-3-1997)


De ongekroonde koning van Hip Hop is al heel lang niet meer onder ons. Toch wil ik stil staan bij zijn heengaan. Het rare is dat ik precies nog weet waar en wat ik deed toen ik hoorde dat ook hij van ons was ontnomen. Ik kwam van school en mijn moeder stond in de keuken en zij vertelde dat Biggie was overleden, dat had ze op de radio gehoord. Inshock vroeg ik haar wat voor grap dit was, omdat een paar maanden daarvoor Tupac was overleden. Helaas was het echt waar, want toen ik de tv aandeed kreeg ik snel via TMF te horen dat ook de ongekroonde koning van Hip Hop was komen te overlijden.

Hij leerde me dat dromen wel uitkomen in 'Juicy' en bracht ons 'Sky is the limit'', 'One more chance' was de TUNE toen ik op jonge leeftijd stiekem uitging! Die verse op 'Flava in ya ear' van Graig Mack is legendarisch!

Heb veel artiesten gezien en ben echt heel erg blij dat ik deze Hip Hop legende ook heb zien optreden tijdens het 'Real Hot festival' in Rotterdam. Op vakantie in New York 12 jaar naar zijn overlijden hoorde ik in de winkels in zijn Brooklyn nog steeds de muziek van Biggie Smalls.

Een deel van Hip Hop is met hem het graf in meegegaan. Maar gelukkig is zijn invloed nog steeds hoorbaar, want waar denk je dat Jay-Z zijn rijmschema en zijn flow vandaan heeft???

Jay-Z op 'What more can I say'....
'I say a B.I.G. verse I'm only biggin up my brother, Biggin up my borough, I'm big enough to do it, I'm that thorough, Plus i know my own flow is foolish'

Geen opmerkingen:

Een reactie posten