zaterdag 25 januari 2014

Ga dat zien!!!



Ik heb vanavond zo iets GEWELDIGS meegemaakt!

En ik hoefde echt niet zo ver te reizen!

Gewoon de deur uit en de bus gepakt uitgestapt bij de van Hallstraat een stukje langs het water gelopen op het Westergasterrein op het eind de hoek om en toen stond ik voor de ‘North Sea Jazz Club’.

Het was er stampvol en de sfeer zat er al goed in.Gwen had een plekje helemaal vooraan bemachtigd en daar nam ik afwachtend plaats.

Mano Yeah stond op het podium en nam plaats achter zijn keyboard. Van achter zijn bril zag hij ons zitten en knikte naar ons.  Hij had mij via een Facebook bericht uitgenodigd en ik kon geen ‘Nee’ zeggen toen hij zei ‘Gwen gaat ook’. 

Ik zag Cho van Ondrofini, Drummakid, en Gino die ik eerder deze week al tijdens een kort minuutje bij de DWDD mocht bewonderen met Pink Oculus op tv. Ik zag  Kimberly en Rachell en twee heren van Kyteman en nog veel meer. In deze samenstelling had ik ze nog nooit horen spelen maar ik wist dat het een mooi optreden zou worden.  

En toen, toen begon het, ik deed mijn ogen dicht en de eerste klanken namen mij mee naar een oord hier ver vandaan.  Het was er warm en de zon scheen en de vogels vloten en de wind was warm en ik zag palmbomen en ik dronk Markoesasap. Wilde dansen op de muziek dat een mengelmoes was van kaseko, electro, soul, hip hop en jazz. Het klonk GEWELDIG en toen ik mijn ogen open deed zat ik gewoon op mijn stoel te swingen in de ‘ North Sea Jazz Club’. 

De band kreeg even pauze en de geweldige Sarah Jane mocht het podium betreden.  De Stem. Deze Vrouw. Wauw. Ik kreeg weer ‘kippevel en tranen’ in mijn ogen. Wat een prachtig nummer, wat een chemie tussen Sarah, Kimberly en Mano!

Op het eind wilde ik meer en bleef zitten! Helaas kwam er geen encore, maar ik was voldaan.

Het was goed.  

Mano Yeah en band bedankt voor een mooi begin van mijn weekend.

Zoiesooo liefde! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten