dinsdag 13 april 2010

Er was eens een knop....

Met deze knop kan je geen miljonair worden.
Of je emoties uitzetten.
Met deze knop kan je internetverleden wissen...

Ik zie jullie denken internetverleden wissen??? Waarom wil je dat???
Maar geloof mij velen van ons zijn zich er niet bij bewust wat je door de jaren heen allemaal achterlaat op het internet.

Heb je jezelf wel eens gegoogled?

Ik wel! Op alle mogelijke namen waarvan ik me kon bedenken dat ik die ooit hebt gebruikt!

MissBeekman, Ifeye, The real Ifeye. En natuurlijk op mijn eigen naam Pamela Astrid Beekman, Astrid Beekman ik heb echt op alle mogelijke combinaties gezocht.

Probeer het eens!

Ben je blij met wat je tegenkomt???

Tijdens mijn Google zoektocht kwam ik zelf een verloren PP2G account tegen, waarvan ik het passwoord niet meer weet waardoor ik het NOOIT meer kan afsluiten! (sad face)....

Al die social network accounts zoals: Hyves, Myspace, Facebook en Twitter zijn leuk, maar het kan allemaal tegen je gebruikt worden.

Tegenwoordig hoef je de deur niet eens meer uit om een baan te vinden, daar hebben de vele vacaturesites voor gezorgd. Wil je werk via een uitzendbureau, dan meld je je eerst aan via de website. Alles kan via het internet.

Wat wij vaak vergeten is dat ook die werkgevers gebruik maken van internet. Zo werd ik vorige week gebeld door een Detacheringsbureau voor een functie bij de ING en al tijdens het 1e telefoongesprek kreeg ik een compliment over mijn LinkedIn foto!

Toen besefde ik, maar As dat deed jij ook als Recruiter.
Als ik een cv binnen kreeg ging ik eerst die persoon opzoeken via Google. En als het plaatje me beviel werd die persoon uitgenodigd op gesprek.

Een van de eerste websites waar ik tijdens mijn studie Human Resource Management mee in aanraking kwam was http://wieowie.nl/.

Zoek jezelf maar eens op!
Ben je TROTS op wat je vind?
Of denk je was die knop er maar??

Ik beloof jullie nu dat als ik ooit weer ga werken als Recruiter, ik jullie niet op ga zoeken op het internet! Maar dat ben ik! Het zit in de mens om nieuwsgierig te zijn en internet maakt dit alleen maar makkelijker.

Die knop is tot nu toe dus echt een sprookje, dus ik wil een dringend verzoek doen aan de makers van Google, Hyves, Facebook en Twitter om het zo snel mogelijk uit te vinden!


Maar zolang die knop er niet is, wees voorzichtig met hoe je jezelf profileert op het internet!
Of zorg ervoor dat je account niet voor een ieder zichtbaar is.

Want geloof mij! Het wordt tegen je gebruikt!

2 opmerkingen:

  1. HAHAHA heb mezelf gegoogled!!!!!!

    Gelukkig heb ik geen profielsites, geen hyves, geen facebook, helemaal nix...dus het enige wat ik kon vinden was allerlei geklets over mijn blog en allerlei twits van Twitter, maar ja daar maak ik me niet druk om, want tja, dan moet ik dat maar niet twitten toch hahaha

    Maar het heeft me wel aan et denken gezet, want ik hoorde een keer een verhaal dat een jongen ontslagen was, omdat hij zich ziek had gemeld van zijn werk voor dat weekend en zijn manager foto's had gezien op zijn hyves van een feest waar hij dat weekend naar toe was gegaan.....vervelend he!? hahahahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Yep ik herken dit zo...

    Ben zelf consultant geweest bij een uitzendbureau en ik zocht de persoon die gereageerd had ook eerst op... en dan kijken wat we ermee moesten.. Eigenlijk best wel erg... )= Dat is dan ook de reden waarom ik mn echte naam niet meer gebruik op de sites...

    Mimi

    BeantwoordenVerwijderen